SZOKATLAN ÉS PROFI MÓDSZER EGY ÁLLÁSINTERJÚRA VALÓ BEJUTÁSHOZ

Ma találtuk ezt a lenyűgöző kis történetet és úgy döntöttünk, megosszuk mi is. Íme egy szokatlanul inspiráló trükk! 

 

 

 

 

Nina Mufleh szeretett volna bejutni egy állásinterjúra az AirBnB céghez, mint ahogy hozzá hasonló tehetséges ezrek.Többször és többféle képpen próbálkozott, és már kezdték mások lebeszélni róla, hogy ugyan már, hagyja, mindent megpróbált. De nem. Nem próbált meg mindent.

 

Ezt még nem.

 

AZ AMBÍCIÓZUS LÁNY SOKSZORI SIKERTELEN PRÓBÁLKOZÁS UTÁN NEKIDURÁLTA MAGÁT ÉS ÖSSZEDOBOTT EGY OLYAN PROFI SZAKMAI ANYAGOT, AMI MIATT AZONNAL BE IS HÍVTÁK EGY INTERJÚRA AZ ÁLOMCÉGHEZ. A JELENTKEZÉSI KAMPÁNYA PEDIG BEJÁRTA A VILÁGOT ÉS VÁLLALATOK TUCATJAINAK KELTETTE FEL A FIGYELMÉT.

Már mutatjuk is, mivel:

Általában hogy állnak neki jelentkezi az emberek egy állásra? Hagyományos önéletrajzot készítenek, amit már szerencsére sokan különlegessé tesznek. Az ügyesebbek már előre összeszednek néhány infót is a cégről és beleépítik a CV-jükbe, hogy a saját érdemeikkel együtt kidomborítva megmutassák, miként illeszkednének bele a cégkultúrába. Netán egy videós jelentkezést még páran megkockáztatnak, de ennél tovább általában nem szoktak menni.

 

 

 

 

Pedig miért ne? Miért ne tetszelegjünk már előre egy szakértői szerepben és úgy mutassuk meg az értékeinket. Ne (csak) magunkat fényezzük, hanem proaktívan kezdjük is el a munkát.

 

A MARKETING EGYIK SAROKPONTJA, HOGY HA EL AKARSZ ADNI VALAMIT (TERMÉK, SZOLGÁLTATÁS, BRAND…), AKKOR NE MAGADRÓL BESZÉLJ, HANEM MONDD ÉS MUTASD AZT, AMI A FOGYASZTÓKAT ÉRDEKLI!

 

Pont ugyanez van akkor is, ha magunkat szeretnénk értékesíteni. Mutassuk azt, hogy velünk mennyivel jobb lesz a cégnek, mi hogyan tudunk bekapcsolódni a gépezetbe, általunk hogyan lesz sikeresebb a munkamenet, milyen értéket teremtünk.

 

MUTASSUNK OLYAN PERSPEKTÍVÁT A CÉGNEK, AMIBEN KIEMELHETJÜK A SAJÁT SZEREPÜNKET ÉS AMIBEN MEGCSILLOGTATHATJUK A TEHETSÉGÜNKET. MONDJUK ÚGY, HOGY HÚZZUK KI A MÉZESMADZAGOT!

 

Nos, akkor lényeg…

SZÓVAL, MILYEN A TÖKÉLETES JELENTKEZÉS, AMI FELKELTI A NAGYKUTYÁK FIGYELMÉT IS?

Nina San Franciscoba költözött, ahol a cég központja van és beleölt jó pár munkaórát a felkészülésbe: kutatott, elemzett, adatokat nyert ki, következtetéseket vont le és stratégiát állított. Méghozzá a potenciális álomcég jövőbeli marketing stratégiáját, amellyel bemutatta, hogyan törhet be a vágyott Közel-Keleti piacokra az Airbnb. Szuperül összerakta, profi statisztikával alátámasztotta, és mindezt egy klassz vizuális köntösben öltöztette, valamint mindezt egy weboldalba szerkesztette.

Íme néhány kép a jelentkezési anyagából:

Erre két nagykutya manager (CEO és a CMO) is felkapta a fejét a Airbnb-nél, és azonnal behívták egy személyes interjúra. De ennél sokkal több dolgot eredményezett ez a kampánya…mert körített a dolog köré egy felfuttató kampányt.

EREDMÉNYEK

Tudod mit ért el ezzel a szakmai anyagával? No ezt figyeld!

  • 455 000-en látogatták meg a CV weboldalát
  • több tucat interjúra hívták be
  • 14 000 LinkedIn megtekintés
  • 2000-nél is több támogató e-mail, üzenet
  • személye sinterjú a vágyott cégnél
  • nemzetközi sajtóérdeklődés
  • több millió tweet és közösségi megosztás

 

 

Bizonyítsd be Te is előre, hogy az a bizonyos pozíció neked való és máris elfoglaltad benne a helyed! 

 

 

Forrás: http://365letszikra.hu

 

 

A hatalmi póz hatása másokra és önmagunkra

A hatalmi póz hatása másokra és önmagunkra 

                                                                                                                                                                     

 

Amikor valami fáj, amikor szomorúak, dühösek, csalódottak vagyunk, mégsem szeretnénk kimutatni, mit szoktunk tenni? Mosolyogni, mintha minden rendben lenne. Sokszor már annyit, hogy egy idő után saját magunkat "becsapva" már azt kezdjük tényleg érezni, hogy nyugodtabbak lettünk, jobb a kedvünk. 

 

Pontosan így működik ez bizonyos testhelyzetekkel is! 

A kutatók szerint, ha olyan testhelyzetet veszel fel, amely erőt, tiszteletet parancsoló, sikerességet sugároz, bizony nem csak mások szemében leszel ilyen, akik így látnak, hanem 1-2 perc után az agyad, a szervezeted is "elhiszi". A testedben ekkor elkezdenek csökkenni a stresszhormonok, ugyanakkor a dominanciáért felelős tesztoszteronok száma növekedésnek indul. Tehát megnő az önbizalmunk. Vagyis ideje kipróbálni és hasznosítani ezt a kis trükköt annak érdekében, ha sikeresebbek, dominánsabbak szeretnénk lenni az adott helyzetben.  Ezt a technikát már egyre több önismereti tréningen is tanítják. 

 

 

Amy Cuddy, szociálpszichológus érdekes és tanulságos előadásain is foglalkozik ezzel a trükkel.

 

 

Érzelmi alapon vásárolunk?

Érzelmi alapon vásárolunk? Igen!  

 

Amikor elindulunk vásárolni, nagyjából már van némi fogalmunk, mit is szeretnénk megvenni. Azt viszont még ilyenkor nem sejtjük, hogy a kiválasztott terméket bizony érzelmi alapon válasszuk ki és tesszük a kosárba. Bizony!

Nem a termék árát, praktikusságát vesszük elsőként figyelembe, hanem az adott termék iránti érzéseinket. Meglepő, ugye? De gondoljunk csak bele, mit is érzünk vásárláskor. Mit érzünk a rengeteg márkájú, színű, mintájú, anyagú, ízű termék megtekintésekor? Melyiket válasszuk? Melyiken akad meg elsőként a szemünk? 

Egy tökéletes marketing, egy profin elkészített reklám és persze az egyedi megjelenés már elég a sikerhez. Legyen szó valós termékről, cégről, szervezetről, vállalkozásról egyaránt. 

Hiszen már napjainkban egy vevő figyelmét nem csupán a belső tulajdonságok fogják érdekelni, hanem az, amit első ránézésre meglát, megérez akár már a reklám során (persze ha ügyesek vagyunk és szeretnénk minél hamarabb a konkurencia termékeinek vásárlását megelőzni). Meglátja a kedvenc színt, mintát, ízt, stb. és már érzelmi alapon ki is sikerült választani, mit is tegyen a kosárba. A meglévő kütyükkel, termékekkel, szolgáltatásokkal nem csupán a saját komfortérzetünket szeretnénk kellemesebbé tenni, hanem a személyiségünk egyedibbé tétele is célunk ilyenkor. Hiszen nem csak a kényelem miatt választunk ruhákat, cipőket, telefont... de élelmiszer vásárláskor sem az első márkát, ami a kezünkbe akad visszük haza, vagy akár sokféle szolgáltatások, cégek, vállalkozásokkor is sokszor a reklám alapján kezdünk érdeklődni a további információkért. 

Igen! A marketing ma már az egyik leghasznosabb eleme a termékeladásnak. Hiszen épp ezáltal jut el minél hamarabb, minél meggyőzőbb formában a tudatalattinkba a reklám során az az érzelem, hogy számunkra kizárólag csak az adott termék megvásárolása okoz igazi örömet. Ezt leglátványosabban egyébként nem is a felnőtteknél, hanem a gyermekeknél tapasztalhatjuk. Aki már tapasztalt a témában, az most egyetértően bólogat és mosolyog.

 

Tehát ezért is fontos elsősorban a remek marketing a sikeres vállalkozáshoz!

 

A legboldogabb foglalkozások

A foglalkozások, amelyektől boldog leszel

 

Egy álláskereső portál állította össze a listát, amiből kiderül, hogy az iskolaigazgatóké a legboldogabb hivatás

 

Sokan úgy gondolunk a munkára, hogy az csak egy szükséges rossz ahhoz, hogy meg tudjunk élni, ám akadnak közöttünk olyanok, akik kifejezetten boldogok a szakmájuktól. Ennek az oka bármi lehet. Szerethetjük a feladatokat, a főnököt, a munkahelyi környezetet, vagy éppen a fizetést, a lényeg az, hogy egyáltalán nem lehetetlen az, hogy boldoggá tegyen a hivatásunk.

A Carreer Bliss, online álláskereső portál arra volt kíváncsi, hogy vajon melyek a világ legboldogabb foglalkozásai. A felmérésben értékelték a munkahelyi környezetet, a foglalkozás elvégzésével járó örömöt, a támogató vezetőséget, a jó kollegiális viszonyt, a fizetést és juttatásokat, az előrelépési lehetőségeket, a jutalmakat és az általános jó közérzetet.

A kialakult lista igencsak nagy meglepetéseket tartogatott, hiszen sokan nem feltételeznénk, hogy az iskolaigazgatói munka a világ legboldogabb szakmája, pedig így van. Az óvónők is örömmel végzik a munkájukat, pedig az érte kapott fizetség igencsak alacsony.

Íme, a világ legboldogabb foglalkozásai:

 1. Iskolaigazgató
 2. Főszakács
 3. Hitelügyintéző
 4. Újságíró
 5. Tudományos segédmunkatárs
 6. Kreatív igazgató
 7. Honlap fejlesztő
 8. Divattervező
 9. Szoftverfejlesztő
10. Óvónő

(Forrás: life.ma)

Szolgáltatói profilozás, piaci szegmentáció és figyelemfelkeltés

Szolgáltatói profilozás, piaci szegmentáció és figyelemfelkeltés

   

 

 

 

Sikeres közgazdászokként sokan egyet értenek azzal a mondással Fordtól, miszerint: "Ha befektetsz egy dollárt, arra használd a másikat, hogy mindenki tudomást szerezzen róla!" Viszont a mai fogyasztói társadalom, illetve a piac ettől picit többet vár el. Kezdő vállalkozóknak, illetve azoknak, akiknek a forgalmuk leáldozófélben van vagy stagnál, szeretnénk javasolni a címben említett három, sokak számára ugyan kevésbé ismert, de annál fontosabb tevékenységet.

A marketing oktatásoknak, illetve az igényeknek megfelelően egyre elterjedtebb közgazdász szakmának hála, gyakrabban lehet találkozni azzal a ténnyel, hogy a termelői, illetve a szolgáltatói ágazatok körében praktizálják  a piaci szegmentációt. Ezen tevékenység alapja a fogyasztók pszichográfiájának, szociográfiájának meghatározása, illetve demográfiai tényezők szerinti bekategorizálása. Erre épülve a szerencsésebbek kialakítanak egy reklámstratégiát, mely a vállalkozások fejlődésének elengedhetetlen eszközei. Az egyének minél jártasabbak a marketing útvesztőiben, annál pontosabb, célirányosabb reklámokat, reklámszövegeket, reklámkampányokat alkalmaznak az általuk szegmentált piacnak megfelelően.

Ennek fényében, elmondhatnánk, hogy a vállalkozások sikert érhetnek el, de … Sajnos meg kell állapítani, hogy a „DE”, még egy profi marketinges pályafutása során is előjöhet. Vajon mi az, amiről megfeledkeztünk? A fogyasztói piac szegmentálása megtörtént, kiválasztottunk egy célközönséget, nekik megfelelő reklámstratégiát dolgoztunk ki. Mi lehet a hiba?

Ha górcső alá vesszük vállalkozásunkat, rájöhetünk, hogy megfeledkeztünk a szolgáltatói profilozásról. Ezt az adott tevékenységet, általában csak a "nulladik" lépésként emlegetik. Remek, ha megtaláltuk a számunkra legmegfelelőbb célközönséget, de vajon mi is megfelelünk számukra? Legalapvetőbb dolog, hogy mielőtt köztudatba kerülnénk, vonzóbbá, érdekesebbé, egyedibbé varázsoljuk vállalkozásunkat. Melynek alapvető feladata, hogy anélkül hasson a piacra, hogy az emberek fejében akár csak egy pillanatra is megforduljon, hogy nem profikkal van dolga. Azt a tudatot keltve, hogy ha nem is pont az ő igényeinek megfelelő, tehát a vállalkozás nem azt a szegmenst szólítja meg, akkor is reakciókat váltson ki az egyénből. Egyszerűsítve, ha az ismeretségi körében akad olyan személy, aki a szegmentált kategóriába beleesik, értesítse azt.

Ezen apróbb trükkök, tippek elsajátíthatóak, tanulhatóak, csak a megfelelő vállalkozó szellem kell hozzá és megfelelően választott továbbképzés.