A hatalmi póz hatása másokra és önmagunkra
Amikor valami fáj, amikor szomorúak, dühösek, csalódottak vagyunk, mégsem szeretnénk kimutatni, mit szoktunk tenni? Mosolyogni, mintha minden rendben lenne. Sokszor már annyit, hogy egy idő után saját magunkat "becsapva" már azt kezdjük tényleg érezni, hogy nyugodtabbak lettünk, jobb a kedvünk.
Pontosan így működik ez bizonyos testhelyzetekkel is!
A kutatók szerint, ha olyan testhelyzetet veszel fel, amely erőt, tiszteletet parancsoló, sikerességet sugároz, bizony nem csak mások szemében leszel ilyen, akik így látnak, hanem 1-2 perc után az agyad, a szervezeted is "elhiszi". A testedben ekkor elkezdenek csökkenni a stresszhormonok, ugyanakkor a dominanciáért felelős tesztoszteronok száma növekedésnek indul. Tehát megnő az önbizalmunk. Vagyis ideje kipróbálni és hasznosítani ezt a kis trükköt annak érdekében, ha sikeresebbek, dominánsabbak szeretnénk lenni az adott helyzetben. Ezt a technikát már egyre több önismereti tréningen is tanítják.
Amy Cuddy, szociálpszichológus érdekes és tanulságos előadásain is foglalkozik ezzel a trükkel.
Megosztás a facebookon
Érzelmi alapon vásárolunk? Igen!
Amikor elindulunk vásárolni, nagyjából már van némi fogalmunk, mit is szeretnénk megvenni. Azt viszont még ilyenkor nem sejtjük, hogy a kiválasztott terméket bizony érzelmi alapon válasszuk ki és tesszük a kosárba. Bizony!
Nem a termék árát, praktikusságát vesszük elsőként figyelembe, hanem az adott termék iránti érzéseinket. Meglepő, ugye? De gondoljunk csak bele, mit is érzünk vásárláskor. Mit érzünk a rengeteg márkájú, színű, mintájú, anyagú, ízű termék megtekintésekor? Melyiket válasszuk? Melyiken akad meg elsőként a szemünk?
Egy tökéletes marketing, egy profin elkészített reklám és persze az egyedi megjelenés már elég a sikerhez. Legyen szó valós termékről, cégről, szervezetről, vállalkozásról egyaránt.
Hiszen már napjainkban egy vevő figyelmét nem csupán a belső tulajdonságok fogják érdekelni, hanem az, amit első ránézésre meglát, megérez akár már a reklám során (persze ha ügyesek vagyunk és szeretnénk minél hamarabb a konkurencia termékeinek vásárlását megelőzni). Meglátja a kedvenc színt, mintát, ízt, stb. és már érzelmi alapon ki is sikerült választani, mit is tegyen a kosárba. A meglévő kütyükkel, termékekkel, szolgáltatásokkal nem csupán a saját komfortérzetünket szeretnénk kellemesebbé tenni, hanem a személyiségünk egyedibbé tétele is célunk ilyenkor. Hiszen nem csak a kényelem miatt választunk ruhákat, cipőket, telefont... de élelmiszer vásárláskor sem az első márkát, ami a kezünkbe akad visszük haza, vagy akár sokféle szolgáltatások, cégek, vállalkozásokkor is sokszor a reklám alapján kezdünk érdeklődni a további információkért.
Igen! A marketing ma már az egyik leghasznosabb eleme a termékeladásnak. Hiszen épp ezáltal jut el minél hamarabb, minél meggyőzőbb formában a tudatalattinkba a reklám során az az érzelem, hogy számunkra kizárólag csak az adott termék megvásárolása okoz igazi örömet. Ezt leglátványosabban egyébként nem is a felnőtteknél, hanem a gyermekeknél tapasztalhatjuk. Aki már tapasztalt a témában, az most egyetértően bólogat és mosolyog.
Tehát ezért is fontos elsősorban a remek marketing a sikeres vállalkozáshoz!
Megosztás a facebookon
Gesztusaink rejtett üzenetei, avagy a tudatalattink üzenetei?
Sokan bele sem gondolnak abba, hogy egy egyszerűnek tűnő beszélgetés mennyi információt rejthet. Vagy teszem azt a munkameghallgatásokon. Ha tudnánk, hogy nem kimondottan az eredményeinkre kíváncsiak.
Képzeljük el azt, hogy a kommunikációnk, csak 7 százaléka verbális, tehát a gondolatainkat, amelyeket átadunk, csak 7 százalékban fejezzük ki a beszédünkkel. A további 93 százalék két fő összetevőből áll, a vokális jeleinkből, amely 38 százalék (hanglejtés, hangszín), a maradék 55 százalék pedig nem más, mint a testbeszédünk, a nonverbális kommunikációnk (arcmozgásunk, kéztartásunk, testtartásunk, stb.).
Az emberek többsége bele sem gondol, hogy a tudatalattija hány, szándékán kívüli jelet küld a másik fél számára. Nagy filmrajongó lévén rengeteg filmet láttunk már. Gondoljunk csak bele Jim Carrey filmjeibe. Ha egy másik főszereplő kapta volna ugyanazt a szerepet, az adott film vajon ugyanolyan sikert aratott volna? Pl. az Ace Ventura, az állati nyomozó is? Ez esetben nyilvánvaló, hogy nem elég a beszéd, egy szöveg, amit megtanulunk, hiszen a „szósz”, ami körbe veszi mindezt szintén nagyon fontos.
Képzeljünk magunk elé egy állásinterjút: Megírtuk (lehet segítséggel, de az sose jelent hibát) a legszuperebb önéletrajzot, melyre visszajelentkeztek és behívtak bennünket állásinterjúra. A net csodálatos találmány, a facebookot is imádom, mindenki olyan imázst kelt, amilyet csak szeretne. Viszont térjünk vissza a netre. Találtunk egy csomó segítséget, hogy mi történhet egy állásinterjún, mit kérdezhetnek, nekünk mit illik és mit nem kérdezni. Ennek fényében megnövekedett önbizalommal készülünk a nagy napra, amikor is ha felteszik a nagy kérdést (elfogadjuk-e az állást), IGEN-t mondhassunk. Persze mindig akadnak olyan kérdések, amelyek nem kiszámíthatóak, ugyanis nem csak a munka keresők, hanem a munkáltatók is barangolnak a neten és valljuk be, akinek már van tapasztalata, tudja hogy próbálnak egyre kiszámíthatatlanabbak lenni.
Elérkezünk a nagy naphoz, de egy valamiről megfeledkezünk... testbeszédünkről! Hiába tanultunk meg önéletrajzot írni, hiába tanultunk meg tökéletes szövegeket, a tudatalatti gesztusaink, mimikánk elárul. Elég egy elvétett mozdulat és sajnos elronthatunk bármit, amit már felépítettünk. Sajnos, ez a későbbiekben egész életünket végigkísérheti, ha pl. olyan munkahelyet választunk, ahol naponta több emberrel kell kommunikálnunk, nem árt, ha megpróbálunk odafigyelni ezekre a jelekre.
De ne ijedjen meg senki, mivel ez könnyen tanulható, minden elsajátítható, akár a „Képezd magad okosan és gyorsan” kurzusai egyikén is!
Megosztás a facebookonA foglalkozások, amelyektől boldog leszel
Egy álláskereső portál állította össze a listát, amiből kiderül, hogy az iskolaigazgatóké a legboldogabb hivatás
Sokan úgy gondolunk a munkára, hogy az csak egy szükséges rossz ahhoz, hogy meg tudjunk élni, ám akadnak közöttünk olyanok, akik kifejezetten boldogok a szakmájuktól. Ennek az oka bármi lehet. Szerethetjük a feladatokat, a főnököt, a munkahelyi környezetet, vagy éppen a fizetést, a lényeg az, hogy egyáltalán nem lehetetlen az, hogy boldoggá tegyen a hivatásunk.
A Carreer Bliss, online álláskereső portál arra volt kíváncsi, hogy vajon melyek a világ legboldogabb foglalkozásai. A felmérésben értékelték a munkahelyi környezetet, a foglalkozás elvégzésével járó örömöt, a támogató vezetőséget, a jó kollegiális viszonyt, a fizetést és juttatásokat, az előrelépési lehetőségeket, a jutalmakat és az általános jó közérzetet.
A kialakult lista igencsak nagy meglepetéseket tartogatott, hiszen sokan nem feltételeznénk, hogy az iskolaigazgatói munka a világ legboldogabb szakmája, pedig így van. Az óvónők is örömmel végzik a munkájukat, pedig az érte kapott fizetség igencsak alacsony.
Íme, a világ legboldogabb foglalkozásai:
1. Iskolaigazgató
2. Főszakács
3. Hitelügyintéző
4. Újságíró
5. Tudományos segédmunkatárs
6. Kreatív igazgató
7. Honlap fejlesztő
8. Divattervező
9. Szoftverfejlesztő
10. Óvónő
(Forrás: life.ma)
Megosztás a facebookon
1. Mikor van a legjobb formában?
a. reggel
b. napközben és koraeste
c. késő este
2. Ön...
a. gyorsan, nagyokat lépkedve jár.
b. gyorsan, kicsiket lépkedve jár.
c. közepes tempóban, az emberek szemébe nézve jár.
d. közepes tempóban, lehajtott fejjel jár. e. lassan jár.
3. Ha valakivel beszél
a. keresztbe fonja a karját.
b. összekulcsolja a kezét.
c. egyik vagy mindkét kezét csípőre teszi.
d. megérinti a beszélgetőtársát.
e. az állát simogatja vagy a hajába túr
4. Nyugalmi helyzetben
a. a lábait szorosan egymás mellé teszi.
b. egyik lábát átveti a másikon.
c. kinyújtja a lábait.
d. maga alá húzza a lábait.
5. Ha valamit viccesnek talál
a. hahotázni kezd.
b. elneveti magát, de nem túl hangosan.
c. diszkréten nevet.
d. egy kissé elmosolyodik.
6. Ha partira vagy értekezletre megy,
a. hangosan üdvözöl mindenkit, hogy észrevegyék: megérkezett.
b. feltűnés nélkül lép be, és azonnal ismerősöket keres.
c. feltűnés nélkül lép be, és reméli, hogy senki nem vette észre.
7. Kitartóan, erősen összpontosítva dolgozik, és valaki megzavarja. Ön
a. örül, hogy végre szünetet tarthat.
b. ingerült, mert félbeszakították.
c. hirtelen nem tudja, örüljön-e vagy mérgelődjön.
8. Melyik színt kedveli?
a. piros vagy narancs
b. fekete
c. sárga vagy világoskék
d. zöld
e. sötétkék vagy lila
f. fehér
g. barna vagy szürke
9. Mielőtt elaludna,
a. a hátán fekszik.
b. a hasán fekszik.
c. egyik oldalán fekszik.
d. egyik kezével a feje alatt fekszik.
e. a feje a takaró alatt van.
10. Éjszakánként
a. gyakran álmodja azt, hogy zuhan.
b. gyakran álmodja azt, hogy verekszik vagy küzd.
c. gyakran álmodja azt, hogy valakit vagy valamit keres.
d. gyakran álmodja azt, hogy repül vagy lebeg.
e. nem álmodik semmit.
f. mindig kellemes dolgokról álmodik.
Értékelés
60 pont felett : Kollégái, ismerősei óvatosak Önnel szemben, mert hiúnak, egocentrikusnak, akaratosnak tartják. Lehet, hogy a kollégái, ismerősei csodálják és példaképüknek tartják, de nem mindig nyíltak Önnel, és nem feltétlenül szeretnének a barátai lenni.
51 és 60 pont között: Kollégái, ismerősei elismerik ötleteiért, rugalmaságáért, eredetiségéért. Ön született vezető, aki gyorsan hoz döntéseket, ha ezek nem is mindig a legjobbak. Bátornak és kalandvágyónak tartják, aki mindent kipróbál, mer kockáztatni és szereti a kalandot. Szeretik a társaságát, hiszen Önnel és Ön körül mindig érdekes dolgok történnek.
41 és 50 pont között: Kollégái, ismerősei élénk, vonzó és kellemes embernek tartják. Ön az, aki állandóan a figyelem központjában van, mégsem bízza el magát. Kedves, udvarias és megértő ember, aki vigasztal, bíztat és segít, ha baj van.
31 és 40 pont között: Kollégái, ismerősei józan, figyelmes, gondos és gyakorlatias embernek tartják. Intelligens, nagylelkű, tehetséges, ugyanakkor szerény ember benyomását kelti. Nem barátkozik gyorsan és könnyen, de ha valaki elnyeri a bizalmát, hűséges és a többiektől is elvárja, hogy azok legyenek.
21 és 30 pont között: Kollégái, ismerősei aprólékosnak, egy kissé megszállottnak tartják. Ön gondos, rendkívül elővigyázatos és kitartó a munkában. Nagyon meglepődnének, ha spontán, ösztönösen vagy hirtelen ötlettől hajtva tenne valamit, hiszen az a benyomásuk, hogy Ön a dolgokat minden oldalról megvizsgálja, mielőtt döntést hozna. Ezt a jellemvonást óvatos természetével magyarázzák.
21 pontnál kevesebb: Kollégái, ismerősei félénknek és határozatlannak tartják. Szüksége van arra, hogy figyeljenek Önre, mástól várja a döntéseket, és nehezen fogad bárkit is a bizalmába. Sokat szorong, és ott is problémát lát, ahol nincs. Van, aki unalmasnak tartja Önt, de azok, akik jól ismerik, tudják, hogy ez nem így van.
Megosztás a facebookon
A tudás a műveltség egy meghatározott területén szerzett sokirányú tájékozottságot jelent, amely szervesen magában foglalja az újabb és újabb információk szerzésének képességét és az ismeretek kiegészítéséhez nélkülözhetetlen gondolkodást. Továbbképzésről viszont akkor beszélünk, amikor az alacsonyabb beosztású és képzettségű munkavállalók, akár munkaadók munkájának a javítása a cél. Ebben az esetben ez a lehetőség szinte bármiféle új tudással, új ismeretanyagok elsajátításával érhető el teljes mértékben.
A képzéseinkkel a már meglévő ismertségek, szaktudások kialakítását, kiegészítését, fejlesztését valósítjuk meg. Az eredményes vállalati és egyéni képzés fontos feltétele, hogy egy munkakör, egy feladat sikeres megvalósításához szükséges szakértelem képezze annak célját.
Kurzusainkat, továbbfejlesztő képzéseinket igyekeztünk a lehető legválasztékosabban kialakítani. Így szinte bárki találhat az igényeinek megfelelő témát. Szolgáltatásaink közül az alábbi témákból lehet választani:
1. Önismereti kurzusok (Ismerjük meg munkáltatóinkat, vagy ügyfeleinket)
2. Marketing oktatások (Kis- és középvállalkozásoknak)
3. Etika és etikett oktatás
4. Alapvető jogi ismeretek
5. Munka- és fogyasztóvédelmi előírások
6. Álláskereséskor törekedj a profizmusra!
- Állásinterjúk típusai
- Kommunikációs technikák, illetve trükkök
- Testbeszéd- Nonverbális kommunikáció
- Önéletrajz megírása
7. Gazdasági kurzusok az üstökösöknek
- Kultúra befolyása a döntéseinkre
- A bizonytalanság kiküszöbölésének trükkjei a döntéseinkben
- Csoportos együttműködések
- Döntéseink pszichológiája
- Döntéseink és ami mögötte van
- Etika vs. Profit
- Etika vs. profit II.
- Játszd végig!
8. Kisvállalati marketing oktatás egyénre szabva, gyakorlati résszel
9. Titok - Modern bolondok aranya (Wolf Gábor, marketing guru műve alapján)
10. Csapatépítő tréningek szervezése kommunikációs tréningekkel egybekötve
Megosztás a facebookon