Légy Te is ellenállhatatlanul meggyőző!

Légy Te is ellenállhatatlanul meggyőző! De hogyan? 

Vásárláskor mindannyian ismerjük azt a "jelenséget", hogy mire hazaérünk, azon kapjuk magunkat, hogy sokkal többet vásároltunk, mint amennyit terveztünk. De hogyan? Miért? Pedig csak megálltam megnézni az új árut kíváncsiságból. De az az eladó olyan kedves, figyelmes és segítőkész volt...hogy még azt is megvettem örömömben, amit nem is akartam! :)

Ugye? Ismerős? :)                                         

De ez vajon hogyan sikerült? Megfelelő kommunikációval és megfelelő ügyfélismerettel. Bizony! Egy jól képzett eladónak csupán ez a titka! A kommunikáció, a meggyőzés, a határozottság és a "rafinált" érvelés. Minél határozottabban, megfelelő érvelésekkel és meggyőzőbben beszélünk másokkal, annál könnyebben és gyorsabban elérjük céljainkat. 

Térjünk vissza a vásárlásra. Ha ott is csak ránk, vevőkre bíznák az eladók a vásárlást, vajon mindig nyereséges lenne az üzlet? Nem egészen! Persze ez már megfelelő marketing kérdése is. 

A vevőt meg kell tudni szólítanunk, meg kell tudni találni a megfelelő kommunikációt, hogy végre meggyőzzük őt a tényről: Anélkül a termék nélkül, amit kínálunk, bizony nem teljes az élete... de a miénk sem, ha nem tudjuk eladni! 

Ez csak az üzleti életben szükséges? Nem!

Mindenki számára fontos, hogy a munkahelyén és a magánéletben is másokkal hogyan tud jól kommunikálni. Hiszen természetesen nem mindegy, hogy sikerül-e, vagy sem megvalósítanunk álmaink vágyát, vagy napi terveinket, esetleg egy elvégzendő feladatot. Főleg, ha csupán csak a megfelelő fellépés és szavak szükségesek hozzá és voilà, nyert ügyünk van! 

De mi van akkor, ha nem vagyunk ilyen típusúak? Ha nem igazán merünk fellépni és szavunkat emelni egy-egy ügy iránt, ha nem tudjuk, hogyan érveljük és inkább csak hagyjuk az egészet... 

Aggodalomra semmi ok, mindenki nyugodjon le! Van erre is megoldás! Egy jó kommunikációs tréninggel mindezekre megtanítanak bennünket rengeteg apró trükköt és technikát megismertetve. Utána pedig nem csak határozottabb érvelők és sikeresebbek leszünk. De nagyobb önbizalommal jaj azoknak, kiket majd meg kell győznünk bizonyos terveinkkel, véleményünkkel! 

 

Miért fontos egy csapatépítő tréning?

Miért fontos egy csapatépítő tréning? 

A sikeresen működő cégeknél a vezetők már jól tudják: A sikeres munka csapattal érhető el közös munkával, közös célokkal. Vállalkozóként hiába gyűjtjük össze a szakma legjobbjait, ha mégis folyton rájövünk, valami még hiányzik, lehetne jobb és eredményesebb a cég munkája. Ilyenkor a leghasznosabb és legegyszerűbb módja ezen segíteni, ha munkavállalóinkra kezdünk összpontosítani, és az egyéni munkákból csapatmunkát próbálunk csinálni. Egy összekovácsolódott csapatnál sokkal kevesebb az esély a "kiégésre", hiszen már ilyenkor az emberek nem csak a munkájukkal törődnek, de elkezdenek odafigyelni egymásra, segíteni a másikat is. Az esetlegesen fellépő problémákat pedig megosszák egymással, közösen próbálják meg megoldani kihasználva egymás tudását. Akarva - akaratlanul is kihozzák egymásból a legjobbat előásva a rejtett tehetségeket, ötleteket a csapat sikere érdekében. A következő szintén lényeges és fontos velejárója egy jól működő csapatnak, hogy a kellemesebb, barátságosabb környezet egy munkahelyen óriási hatással van munkavállalünk teljesítményére is! Az ilyen környezet sokat segít az ember hangulatán, munkakedvén, tenni akarásán a sikeres munkáért. Hiszen, mint már sokan tapasztaltuk, azok, akik nem érzik jól magukat saját munkahelyükön, nem jönnek ki jól a kollégákkal, ott sokkal több a személyes konfliktus is, emiatt pedig a figyelem elterelődik a munkáról. Az a munkavállaló, aki nem szívesen jár be dolgozni, nem érzi jól magát, az a legtöbb esetben úgy is dolgozik. Nem érdekli a gondolkodás, munkáját a lehető leggyorsabban és a lehető legegyszerűbben végzi el, csak saját magára hallgatva, kollégái véleményének kikérése nélkül.

De nézzük is, mivel lehetne gazdagabb munkavállalója egy-két csapatépítő tréning után? 

- Megtanulja az önismeret és emberismeret fontosságát.

- A csapatszellem lényegét.

- Megtanulja a kockázatvállalás, majd a felelősségvállalás fontosságát.

- Az új barátságokkal jobban odafigyel majd másokra, törődik kollégái munkájával, hogy a lehető legjobban legyen az elvégezve.

- Magabiztosabbak lesznek, önzetlenebbek, kreatívabbak, elszántabbak és együttműködőbbek. 

Tehát, ha Ön szintén egy sikeresebb vállalkozást szeretne magáénak tudni, itt az ideje odafigyelni mindezekre és egy sikeresen jól működő csapatot létrehozni!

Mi viszont ebben is nagyon szívesen tudunk segíteni! Vegye fel velünk a kapcsolatot és máris szervezünk egy kommunikációs tréningekkel is kibővített csapatépítést!

A siker ott rejtőzik mindenkiben!

A siker ott rejtőzik mindenkiben! 

 

Az életünk során szinte mindennapos számunkra a gondolat: 

Mi lett volna, ha... ?

Mi lett volna, ha mégis jelentkezem a munkára?
Mi lett volna, ha mégis elfogadom az állásajánlatot? Mi lett volna, ha tényleg elindítom a saját vállalkozásomat? Mi lett volna, ha...
Ahogy a magánéletünkben, úgy munkánk során is számos döntést kell meghoznunk annak érdekében, hogy a lehető legjobban alakuljanak dolgaink. Viszont mindezek tudatában, mégsem merünk kockáztatni, lépni egyet a siker felé! Pedig sokszor nem is gondolnánk, mennyire közel állunk álmainkhoz, céljainkhoz. Valamiért mégis inkább úgy érezzük, hogy az a legjobb döntés, ha ott maradunk a mi kis jól megszokott komfortzónánkon belül. Pedig olykor már elég lenne egy apró kis változtatás, egy kis lépés a hatalmas siker felé. Merjünk bátrak lenni! 

Sorsunkon változtatni csupán egyetlen döntés kérdése, egyetlen másodperc alatt. Gondoljunk csak bele, már hogy alakult volna az életünk, ha anno merünk... Merünk a főnöktől fizetésemelést kérni, merünk randira menni, merünk jelentkezni a meghirdetett pozícióra munkahelyünkön és így tovább... 

Persze valójában jól tudjuk, nem a változtatás a legnagyobb gond, hanem az ezt megelőző belső vívódásaink, vajon megéri-e? Elképzeljük a helyzetet és automatikusan a legrosszabb eredményt, ezért úgy döntünk, mégsem lépünk. Pedig közben már mindent szépen elterveztünk, de inkább mégsem...

Vegyünk példát és bátorságot a legnagyobb vállalkozásoktól az üzleti életben is! Mit csinált másképp a Facebook, vagy a Google? Szinte csak néhány apró változtatást, mégis elkezdtek kitűnni a többi hasonló internetes oldal közül és a leghatalmasabbak lettek bátorságukkal és merészségükkel, mertek lépni! 

Persze ezek nem csak az üzletben érvényesek. A magánéletben szintén így van, csak így tehetünk vágyainkért, álmaink, céljaink megvalósításáért! 

Érzelmi alapon vásárolunk?

Érzelmi alapon vásárolunk? Igen!  

 

Amikor elindulunk vásárolni, nagyjából már van némi fogalmunk, mit is szeretnénk megvenni. Azt viszont még ilyenkor nem sejtjük, hogy a kiválasztott terméket bizony érzelmi alapon válasszuk ki és tesszük a kosárba. Bizony!

Nem a termék árát, praktikusságát vesszük elsőként figyelembe, hanem az adott termék iránti érzéseinket. Meglepő, ugye? De gondoljunk csak bele, mit is érzünk vásárláskor. Mit érzünk a rengeteg márkájú, színű, mintájú, anyagú, ízű termék megtekintésekor? Melyiket válasszuk? Melyiken akad meg elsőként a szemünk? 

Egy tökéletes marketing, egy profin elkészített reklám és persze az egyedi megjelenés már elég a sikerhez. Legyen szó valós termékről, cégről, szervezetről, vállalkozásról egyaránt. 

Hiszen már napjainkban egy vevő figyelmét nem csupán a belső tulajdonságok fogják érdekelni, hanem az, amit első ránézésre meglát, megérez akár már a reklám során (persze ha ügyesek vagyunk és szeretnénk minél hamarabb a konkurencia termékeinek vásárlását megelőzni). Meglátja a kedvenc színt, mintát, ízt, stb. és már érzelmi alapon ki is sikerült választani, mit is tegyen a kosárba. A meglévő kütyükkel, termékekkel, szolgáltatásokkal nem csupán a saját komfortérzetünket szeretnénk kellemesebbé tenni, hanem a személyiségünk egyedibbé tétele is célunk ilyenkor. Hiszen nem csak a kényelem miatt választunk ruhákat, cipőket, telefont... de élelmiszer vásárláskor sem az első márkát, ami a kezünkbe akad visszük haza, vagy akár sokféle szolgáltatások, cégek, vállalkozásokkor is sokszor a reklám alapján kezdünk érdeklődni a további információkért. 

Igen! A marketing ma már az egyik leghasznosabb eleme a termékeladásnak. Hiszen épp ezáltal jut el minél hamarabb, minél meggyőzőbb formában a tudatalattinkba a reklám során az az érzelem, hogy számunkra kizárólag csak az adott termék megvásárolása okoz igazi örömet. Ezt leglátványosabban egyébként nem is a felnőtteknél, hanem a gyermekeknél tapasztalhatjuk. Aki már tapasztalt a témában, az most egyetértően bólogat és mosolyog.

 

Tehát ezért is fontos elsősorban a remek marketing a sikeres vállalkozáshoz!