Motivációs levél - Tényleg szükséges?
A motivációs levél, bár nem is gondolnánk, sokszor fontosabb és döntőképesebb, mint maga az önéletrajzunk. Néhány esetben kéri a munkaadó, valamikor viszont mégsem. Sok esetben viszont a pályázók közül csak ezzel tudja kiválasztani, kit érdemes állásinterjúra hívni. Mivel a motivációs levél az önéletrajzunk bővebb változata, személyiségünk egy része is.
Ebben kéri munkaadónk ugyanis azokat a plusz információkat, miért is válasszon bennünket az önéletrajzunkban feltüntetett információkon kívül.
Abban az esetben, ha nem egy konkrét, kiválasztott pozícióra küldjük levelünket, hanem több helyre, több pozícióra, érdemesebb és tanácsosabb odafigyelni a következőre: Minden egyes alkalommal, ha egy adott állásra, pozícióra jelentkezünk, igyekezzünk motivációs levelünket is pozícióra szabottan, az állásnak megfelelően megírni! Sose küldjük ugyanazt a levelet mindenhová! Mivel egy jó motivációs levél, amellett, hogy tartalmazza az alapvető adatokat, információkat rólunk, akkor a legmegfelelőbb, ha magára a pályázott állásra is koncentrál. Fontos ilyenkor ismertetni leendő munkaadónkkal a pozíció iránti érdeklődésünket, elszántságunkat, tudásunkat és személyes előnyeinket, erősségeinket kihangsúlyozva. Igyekezzünk "meggyőzni", hogy mi vagyunk a legalkalmasabbak a feladatra! ;)
Megvannak az alap információk. Mégsem sikerült tökéletesen megírni a motivációs levelet? Valami hiányzik? Mi megírjuk Ön helyett!
További információkért és segítségért várjuk szíves jelentkezésüket!
Megosztás a facebookon
Önéletrajz – avagy az első lépés a siker felé!
6 másodperc - egy amerikai felmérés szerint ennyi időt szánnak a HR-esek egy önéletrajz átnézésével. 6 másodperc!! Igen, jól látnak, nem írtuk el. Mindössze 6 másodpercet fordítanak a munkahelyen arra, hogy a jelentkezők adatait átnézzék, s azok alapján döntik majd el, kinek adnak egy esélyt bizonyítani a személyes beszélgetésen. A felmérést készítők (többek közt) arra is fókuszáltak, hogy ez alatt a rövid idő alatt mégis melyek azok a kulcsfontosságú adatok, amelyek alapján választják ki a sikeres pályázót. A felmérésből megállapítható, hogy az ember nevét, jelenlegi munkakörét, beosztását, munkaadóját, szakmai tapasztalatát, végzettségét futják át elsőként.
Nézzük tehát, mire is kéne figyelniük!
Először is törekedjenek arra, hogy logikusan, fontossági sorrendben és időrend szerint építsék fel önéletrajzuk tartalmát.
Név, lakhely, elérhetőségek, fénykép (!) - ezek azok az információk, melyeket mindenképp a CV-jük elején helyezzenek el. Hogy miért fontos a fénykép? Első benyomás. Ezzel azt hiszem, mindent elárultunk. Nézzük csak tovább - jelöljék meg, milyen pozícióra pályáznak. Ha ezek megvannak, rátérhetnek a „lényegre” – a szakmai tapasztalatra. Gondosan, precízen írják ki az időtartamot, dátumokat - mikortól meddig dolgoztak az adott munkahelyeken, milyen pozíciót töltöttek be, és ne feledkezzenek meg a munkakör leírásáról se! Ez a „feladat” a teljesen kezdők számára nem ilyen egyszerű, hiszen tanulmányaik befejezése után még nem volt alkalmuk semmiféle munkatapasztalatra szert tenni. Az ő esetükben nagy hangsúlyt kell fektetni a szakmai gyakorlatok feltüntetésére.
Ha ezekkel készen vannak, jöhetnek a tanulmányok - minél pontosabban, mindenre kitérve – szakirány, államvizsgák. Természetesen a dátumokat és a megszerzett végzettséget itt se felejtsék el feltüntetni.
Végezetül megemlíthetik előnyeiket, érdeklődési körüket, ill. azt is, rendelkeznek-e jogosítvánnyal. Az utóbbi sok munkaadónál nagyon nagy plusszot jelent!
Csak ennyi? Ilyen egyszerű lenne?
Neeeeem. Semmiképpen sem szabad az önéletrajz írását félvállról venni. Egy önéletrajzot meg lehet írni 10 perc alatt is, és ugyanúgy 1 óra alatt is. Máshogy néz ki egy „tízperces” CV és egy gondosan, logikusan felépített, konkrét változat.
De vajon melyek a leggyakoribb hibák, amiket elkövetnek és melyek azok, amikre ügyelni kell? Mi segítünk ebben. Pontokba szedtünk néhány hibát, melyet jó lenne elkerülni.
1. Helyesírás - inkább olvassák el többször az adott szöveget, hiszen rendkívül zavaró lenne, ha esetleg elírásra kerülne pl. a munkaadók neve, vagy az iskola neve, melyet látogattak!
2. Ne legyen túl hosszú az életrajz – igyekezzenek összpontosítani a legfontosabb dolgokra, kiemelni előnyeiket, tapasztalataikat!
3. Figyeljenek arra, hogy mindig az adott pozícióhoz igazítsák az életrajzot, és ne essenek abba a hibába, hogy figyelmetlenül, elolvasás nélkül küldik el jelentkezésüket a sokadik munkaadóhoz!
4. Ne dicsekedjenek! csak közöljék a tényeket!
5. Ügyeljenek a külalakra!
6. Időrendi sorrendben tüntessék fel mind a szakmai tapasztalatszerzés folyamatát, mind a tanulmányainkat!
Végezetül bátran kijelenthetjük, hogy ha ezeket a lépéseket betartják és a tanácsainkat megfogadják, biztosak lehetnek benne, hogy önéletrajzuk strukturált, összeszedett lesz és hezitálás nélkül küldhetik jelentkezésüket az adott pozíciókra.
Sok sikert mindnyájuknak!
Megosztás a facebookon
Napjainkban szinte már egyre több munkavállalóval előfordul, hogy sajnos bizonyos okok miatt meg kell válnia munkahelyétől. A gyakorlottabb álláskeresők ilyenkor már nagyon jól tudják, mi a teendőjük, mire kell jobban odafigyelni, miután elkezdtek új állások után kutakodni. Viszont sokan vannak, akik ebben a helyzetben tanácstalanok maradnak.
De nézzük is, mire tanácsos ilyenkor a legjobban odafigyelni:
- Ha még dolgozunk, de már elkezdtünk keresgélni valamilyen oknál fogva, akkor ezt a helyzetet még kezeljük diszkréten. Hiszen amíg nem találtunk másik helyet, nem tanácsos szétkürtölni, mire is készülünk. Mivel előfordulhat, hogy ha ezt jelenlegi főnökünk, illetve kollégáink megtudják, máris veszélybe kerülhet meglévő állásunk.
- Önéletrajz íráskor figyeljünk oda a részletekre is. Legyen könnyen áttekinthető, világosan megfogalmazott és az előző munkahelyek, pozíciók pedig legyenek pontosak és érthetőek, mivel jövőbeni munkáltatónkat igenis érdekelni fogja majd minden apró részlet.
- Ne feledkezzünk meg a motivációs levelekről, referenciákról sem!
- Hasznos lehet, ha vannak kapcsolataink, ahonnan információkhoz juthatunk leendő állásunkról. De! Túlságosan erre hagyatkozni és kihasználni, valamint ezzel megkerülni a felvételi eljárásokat sem túl célszerű, hiszen ez akár rosszul is elsülhet.
- A legmeggyőzőbb módja az állásra való jelentkezésnek, ha ezt személyesen tesszük. Persze, ha van rá lehetőségünk. Ilyenkor viszont próbáljunk odafigyelni az előre elkészített és kitöltött papírok mellett megjelenésünkre és akár viselkedésünkre is.
(Természetesen, ha mindezek után akadnak még kétségek, kérdések (akár az önéletrajz elkészítésben, motivációs levél megírásában) és bizonytalanságok, hogy hogyan is legyünk a legjobbak sorstársaink mellett, erre már vannak felkészítő gyorstalpaló kurzusaink sok-sok tanáccsal, hasznos trükkökkel!)
Megosztás a facebookon