Motivációs levél - Tényleg szükséges?

Motivációs levél - Tényleg szükséges? 

A motivációs levél, bár nem is gondolnánk, sokszor fontosabb és döntőképesebb, mint maga az önéletrajzunk. Néhány esetben kéri a munkaadó, valamikor viszont mégsem. Sok esetben viszont a pályázók közül csak ezzel tudja kiválasztani, kit érdemes állásinterjúra hívni. Mivel a motivációs levél az önéletrajzunk bővebb változata, személyiségünk egy része is. 

Ebben kéri munkaadónk ugyanis azokat a plusz információkat, miért is válasszon bennünket az önéletrajzunkban feltüntetett információkon kívül. 

Abban az esetben, ha nem egy konkrét, kiválasztott pozícióra küldjük levelünket, hanem több helyre, több pozícióra, érdemesebb és tanácsosabb odafigyelni a következőre: Minden egyes alkalommal, ha egy adott állásra, pozícióra jelentkezünk, igyekezzünk motivációs levelünket is pozícióra szabottan, az állásnak megfelelően megírni! Sose küldjük ugyanazt a levelet mindenhová! Mivel egy jó motivációs levél, amellett, hogy tartalmazza az alapvető adatokat, információkat rólunk, akkor a legmegfelelőbb, ha magára a pályázott állásra is koncentrál. Fontos ilyenkor ismertetni leendő munkaadónkkal a pozíció iránti érdeklődésünket, elszántságunkat, tudásunkat és személyes előnyeinket, erősségeinket kihangsúlyozva. Igyekezzünk "meggyőzni", hogy mi vagyunk a legalkalmasabbak a feladatra! ;)

Megvannak az alap információk. Mégsem sikerült tökéletesen megírni a motivációs levelet? Valami hiányzik? Mi megírjuk Ön helyett!  

További információkért és segítségért várjuk szíves jelentkezésüket! 

 

Amit egy kommunikációs tréningről tudni kell

Amit egy kommunikációs tréningről tudni kell

 

 

 

Van, aki alapból rendelkezik a megfelelő kommunikációs képességgel. Ezáltal könnyedén és gyorsan érvényesíteni tudja álláspontját, eléri céljait. És van, akinek ez sajnos nem igazán megy, nem tudja határozottan, érvekkel, higgadtan kifejezni gondolatait. Így nem minden esetben sikerül elérni céljait sem! De ezzel természetesen nincs is gond! Hiszen nem születtünk mindannyian egyformáknak! ;) 

Van, aki önmagától sikeres a kommunikációban, van rá érzéke és van, akinek mindezeket tanulnia szükséges. De ekkor se csüggedjünk, hiszen megfelelő tréningekkel, gyakorlatokkal és tanulni akarással mi is lehetünk sikeresek! 

Biztosan volt már rá példa, hogy nem tudtuk, mi is az oka, ha olykor mégsem sikerül valamit megbeszélnünk valakivel, esetleg nem jeleznek vissza egy állásinterjú után, vagy egy leendő ügyfél meggondolja magát a megbeszélés után. Lehet, hogy épp csak a megfelelő kommunikáción múlt volna némelyik? Igen! Lehet, hogy csak azt érezték, nem vagyunk eléggé elszántak, határozottak, nem jutott eszünkbe érvelni, megvédeni álláspontunkat, céljainkat! 

Egy-egy ilyen tréning alig vesz igénybe néhány órát/napot mégis rengeteget segíthet, hogy ezeket a későbbiekben elkerüljük! De miért is lesz személyiségünk gazdagabb és mivel is a tréningek után? Nézzük csak:

- Nagyobb önbizalom

- Álláspontunk sikeresebb megvédése

- Eredményes érvelés

- Határozottabb helyzetkezelés

- Megfelelő konfliktus kezelés

- Nagyobb empátia mások iránt

- Javuló kapcsolatok

- Mélyebb önismeret 

 

Bizony...és mindez még csupán a kezdet! Csupán megtanultunk kommunikálni. És ezáltal majd amikor sikeresebbek, elismertebbek leszünk a magánéletben, illetve munkahelyünkön is, mindjárt rájövünk, hol is rontottuk el mindeddig. Miért is nem jutott eszünkbe hamarabb megtanulni és használni ezt a tudást? 

Ha felkeltettük az Ön érdeklődését és szeretne többet tudni a tréningekről, gyakorlatokról, esetleg munkavállalóit is szeretné tovább képezni és lennének még kérdései, bátran lépjen velünk kapcsolatba! 

Miért fontos egy csapatépítő tréning?

Miért fontos egy csapatépítő tréning? 

A sikeresen működő cégeknél a vezetők már jól tudják: A sikeres munka csapattal érhető el közös munkával, közös célokkal. Vállalkozóként hiába gyűjtjük össze a szakma legjobbjait, ha mégis folyton rájövünk, valami még hiányzik, lehetne jobb és eredményesebb a cég munkája. Ilyenkor a leghasznosabb és legegyszerűbb módja ezen segíteni, ha munkavállalóinkra kezdünk összpontosítani, és az egyéni munkákból csapatmunkát próbálunk csinálni. Egy összekovácsolódott csapatnál sokkal kevesebb az esély a "kiégésre", hiszen már ilyenkor az emberek nem csak a munkájukkal törődnek, de elkezdenek odafigyelni egymásra, segíteni a másikat is. Az esetlegesen fellépő problémákat pedig megosszák egymással, közösen próbálják meg megoldani kihasználva egymás tudását. Akarva - akaratlanul is kihozzák egymásból a legjobbat előásva a rejtett tehetségeket, ötleteket a csapat sikere érdekében. A következő szintén lényeges és fontos velejárója egy jól működő csapatnak, hogy a kellemesebb, barátságosabb környezet egy munkahelyen óriási hatással van munkavállalünk teljesítményére is! Az ilyen környezet sokat segít az ember hangulatán, munkakedvén, tenni akarásán a sikeres munkáért. Hiszen, mint már sokan tapasztaltuk, azok, akik nem érzik jól magukat saját munkahelyükön, nem jönnek ki jól a kollégákkal, ott sokkal több a személyes konfliktus is, emiatt pedig a figyelem elterelődik a munkáról. Az a munkavállaló, aki nem szívesen jár be dolgozni, nem érzi jól magát, az a legtöbb esetben úgy is dolgozik. Nem érdekli a gondolkodás, munkáját a lehető leggyorsabban és a lehető legegyszerűbben végzi el, csak saját magára hallgatva, kollégái véleményének kikérése nélkül.

De nézzük is, mivel lehetne gazdagabb munkavállalója egy-két csapatépítő tréning után? 

- Megtanulja az önismeret és emberismeret fontosságát.

- A csapatszellem lényegét.

- Megtanulja a kockázatvállalás, majd a felelősségvállalás fontosságát.

- Az új barátságokkal jobban odafigyel majd másokra, törődik kollégái munkájával, hogy a lehető legjobban legyen az elvégezve.

- Magabiztosabbak lesznek, önzetlenebbek, kreatívabbak, elszántabbak és együttműködőbbek. 

Tehát, ha Ön szintén egy sikeresebb vállalkozást szeretne magáénak tudni, itt az ideje odafigyelni mindezekre és egy sikeresen jól működő csapatot létrehozni!

Mi viszont ebben is nagyon szívesen tudunk segíteni! Vegye fel velünk a kapcsolatot és máris szervezünk egy kommunikációs tréningekkel is kibővített csapatépítést!

A siker ott rejtőzik mindenkiben!

A siker ott rejtőzik mindenkiben! 

 

Az életünk során szinte mindennapos számunkra a gondolat: 

Mi lett volna, ha... ?

Mi lett volna, ha mégis jelentkezem a munkára?
Mi lett volna, ha mégis elfogadom az állásajánlatot? Mi lett volna, ha tényleg elindítom a saját vállalkozásomat? Mi lett volna, ha...
Ahogy a magánéletünkben, úgy munkánk során is számos döntést kell meghoznunk annak érdekében, hogy a lehető legjobban alakuljanak dolgaink. Viszont mindezek tudatában, mégsem merünk kockáztatni, lépni egyet a siker felé! Pedig sokszor nem is gondolnánk, mennyire közel állunk álmainkhoz, céljainkhoz. Valamiért mégis inkább úgy érezzük, hogy az a legjobb döntés, ha ott maradunk a mi kis jól megszokott komfortzónánkon belül. Pedig olykor már elég lenne egy apró kis változtatás, egy kis lépés a hatalmas siker felé. Merjünk bátrak lenni! 

Sorsunkon változtatni csupán egyetlen döntés kérdése, egyetlen másodperc alatt. Gondoljunk csak bele, már hogy alakult volna az életünk, ha anno merünk... Merünk a főnöktől fizetésemelést kérni, merünk randira menni, merünk jelentkezni a meghirdetett pozícióra munkahelyünkön és így tovább... 

Persze valójában jól tudjuk, nem a változtatás a legnagyobb gond, hanem az ezt megelőző belső vívódásaink, vajon megéri-e? Elképzeljük a helyzetet és automatikusan a legrosszabb eredményt, ezért úgy döntünk, mégsem lépünk. Pedig közben már mindent szépen elterveztünk, de inkább mégsem...

Vegyünk példát és bátorságot a legnagyobb vállalkozásoktól az üzleti életben is! Mit csinált másképp a Facebook, vagy a Google? Szinte csak néhány apró változtatást, mégis elkezdtek kitűnni a többi hasonló internetes oldal közül és a leghatalmasabbak lettek bátorságukkal és merészségükkel, mertek lépni! 

Persze ezek nem csak az üzletben érvényesek. A magánéletben szintén így van, csak így tehetünk vágyainkért, álmaink, céljaink megvalósításáért! 

SZOKATLAN ÉS PROFI MÓDSZER EGY ÁLLÁSINTERJÚRA VALÓ BEJUTÁSHOZ

Ma találtuk ezt a lenyűgöző kis történetet és úgy döntöttünk, megosszuk mi is. Íme egy szokatlanul inspiráló trükk! 

 

 

 

 

Nina Mufleh szeretett volna bejutni egy állásinterjúra az AirBnB céghez, mint ahogy hozzá hasonló tehetséges ezrek.Többször és többféle képpen próbálkozott, és már kezdték mások lebeszélni róla, hogy ugyan már, hagyja, mindent megpróbált. De nem. Nem próbált meg mindent.

 

Ezt még nem.

 

AZ AMBÍCIÓZUS LÁNY SOKSZORI SIKERTELEN PRÓBÁLKOZÁS UTÁN NEKIDURÁLTA MAGÁT ÉS ÖSSZEDOBOTT EGY OLYAN PROFI SZAKMAI ANYAGOT, AMI MIATT AZONNAL BE IS HÍVTÁK EGY INTERJÚRA AZ ÁLOMCÉGHEZ. A JELENTKEZÉSI KAMPÁNYA PEDIG BEJÁRTA A VILÁGOT ÉS VÁLLALATOK TUCATJAINAK KELTETTE FEL A FIGYELMÉT.

Már mutatjuk is, mivel:

Általában hogy állnak neki jelentkezi az emberek egy állásra? Hagyományos önéletrajzot készítenek, amit már szerencsére sokan különlegessé tesznek. Az ügyesebbek már előre összeszednek néhány infót is a cégről és beleépítik a CV-jükbe, hogy a saját érdemeikkel együtt kidomborítva megmutassák, miként illeszkednének bele a cégkultúrába. Netán egy videós jelentkezést még páran megkockáztatnak, de ennél tovább általában nem szoktak menni.

 

 

 

 

Pedig miért ne? Miért ne tetszelegjünk már előre egy szakértői szerepben és úgy mutassuk meg az értékeinket. Ne (csak) magunkat fényezzük, hanem proaktívan kezdjük is el a munkát.

 

A MARKETING EGYIK SAROKPONTJA, HOGY HA EL AKARSZ ADNI VALAMIT (TERMÉK, SZOLGÁLTATÁS, BRAND…), AKKOR NE MAGADRÓL BESZÉLJ, HANEM MONDD ÉS MUTASD AZT, AMI A FOGYASZTÓKAT ÉRDEKLI!

 

Pont ugyanez van akkor is, ha magunkat szeretnénk értékesíteni. Mutassuk azt, hogy velünk mennyivel jobb lesz a cégnek, mi hogyan tudunk bekapcsolódni a gépezetbe, általunk hogyan lesz sikeresebb a munkamenet, milyen értéket teremtünk.

 

MUTASSUNK OLYAN PERSPEKTÍVÁT A CÉGNEK, AMIBEN KIEMELHETJÜK A SAJÁT SZEREPÜNKET ÉS AMIBEN MEGCSILLOGTATHATJUK A TEHETSÉGÜNKET. MONDJUK ÚGY, HOGY HÚZZUK KI A MÉZESMADZAGOT!

 

Nos, akkor lényeg…

SZÓVAL, MILYEN A TÖKÉLETES JELENTKEZÉS, AMI FELKELTI A NAGYKUTYÁK FIGYELMÉT IS?

Nina San Franciscoba költözött, ahol a cég központja van és beleölt jó pár munkaórát a felkészülésbe: kutatott, elemzett, adatokat nyert ki, következtetéseket vont le és stratégiát állított. Méghozzá a potenciális álomcég jövőbeli marketing stratégiáját, amellyel bemutatta, hogyan törhet be a vágyott Közel-Keleti piacokra az Airbnb. Szuperül összerakta, profi statisztikával alátámasztotta, és mindezt egy klassz vizuális köntösben öltöztette, valamint mindezt egy weboldalba szerkesztette.

Íme néhány kép a jelentkezési anyagából:

Erre két nagykutya manager (CEO és a CMO) is felkapta a fejét a Airbnb-nél, és azonnal behívták egy személyes interjúra. De ennél sokkal több dolgot eredményezett ez a kampánya…mert körített a dolog köré egy felfuttató kampányt.

EREDMÉNYEK

Tudod mit ért el ezzel a szakmai anyagával? No ezt figyeld!

  • 455 000-en látogatták meg a CV weboldalát
  • több tucat interjúra hívták be
  • 14 000 LinkedIn megtekintés
  • 2000-nél is több támogató e-mail, üzenet
  • személye sinterjú a vágyott cégnél
  • nemzetközi sajtóérdeklődés
  • több millió tweet és közösségi megosztás

 

 

Bizonyítsd be Te is előre, hogy az a bizonyos pozíció neked való és máris elfoglaltad benne a helyed! 

 

 

Forrás: http://365letszikra.hu

 

 

Az etikett, mint titkos csodafegyver?

Az etikett, mint titkos csodafegyver?

...avagy... 

Hogy légy Eliza Doolittle?           

Mint már egy előző bejegyzésben is említettük és még szerintünk, párszor meg fog történni, nagy filmrajongók vagyunk. Egyik a sok kedvenc közül Cukor 1964-es filmje a My Fair Lady. Persze most biztosan azt kérdezitek, mi köze van ennek a címben vázolt témához, vagy egyáltalán az oldal lényegéhez. Mindjárt fény derül erre is, ígérjük. Ám előtte a film rövid leírása:

London, valamikor a XX. század legelején. Eliza Doolittle egy szegény, elhanyagolt, rossz modorú és rémes kiejtéssel beszélő virágáruslány, az egyik színház bejárata előtt árulja virágait. Egy este, az előadás után távozó nézők egyike, Henry Higgins nyelvészprofesszor a rémes kiejtés miatt kisebb szóváltásba kerül Elizával, akit szintén a színházból kijövő, talpig úriember Pickering ezredes véd meg Higgins csipkelődő megjegyzéseitől. Higgins, fogadásból vállalkozik rá, hogy az elképesztően csúnya kiejtéssel beszélő, alsóbb néposztályokhoz tartozó, műveletlen Elizából hat hónap alatt tökéletes angolsággal beszélő hölgyet farag, aki ezek után bármilyen úri társaságban megállja a helyét…. Elkezdődik az etikett és nyelvészeti képzés. 

A film csattanója, hogy valóban sikerül elérni a kitűzött célt. Gondoljatok csak bele, mennyit jelentett akkoriban a viselkedéskultúra. Elárulunk egy nagy titkot: Ti, kik számtalan munkameghallgatásokra jártok, ezek után hihetetlen titkos fegyverrel fogtok rendelkezni, ha megfogadjátok tanácsainkat!

Ha hiszitek, ha nem, a viselkedéskultúrának, azaz az etikettnek ma is nagy a jelentősége, csak ezt kevesen tudatosítják. Gondoljatok csak bele, hogy az emberek több mint 70 százaléka nem tudja, ki ad először kezet, ki kit köszönt először, a hölgyek a partner jobb vagy bal felén mennek, vagy egy igazán banális, a hölgy mely szituációban lép be először a helyiségbe és melyikben nem. Itt kiemelném azt a tévhitet, hogy az étteremben, mindig a férfinak kell először bemenni egy babona miatt, mely a cowboy korszakból ered.

Képzeljük csak el, mennyivel megnő az önbizalmunk, ha minden hasonló helyzetet tökéletesen, odafigyelően tudunk kezelni. A munkameghallgatásokon nagyobb szimpátiát váltunk ki már az első benyomásnál, ha mindjárt jól indítjuk az üdvözlési „mizériát”. 

Nem kell félni, ez mind tanulható, elsajátítható, akár az általunk felkínált kurzusaink egyikén! :)