Motivációs levél - Tényleg szükséges?
A motivációs levél, bár nem is gondolnánk, sokszor fontosabb és döntőképesebb, mint maga az önéletrajzunk. Néhány esetben kéri a munkaadó, valamikor viszont mégsem. Sok esetben viszont a pályázók közül csak ezzel tudja kiválasztani, kit érdemes állásinterjúra hívni. Mivel a motivációs levél az önéletrajzunk bővebb változata, személyiségünk egy része is.
Ebben kéri munkaadónk ugyanis azokat a plusz információkat, miért is válasszon bennünket az önéletrajzunkban feltüntetett információkon kívül.
Abban az esetben, ha nem egy konkrét, kiválasztott pozícióra küldjük levelünket, hanem több helyre, több pozícióra, érdemesebb és tanácsosabb odafigyelni a következőre: Minden egyes alkalommal, ha egy adott állásra, pozícióra jelentkezünk, igyekezzünk motivációs levelünket is pozícióra szabottan, az állásnak megfelelően megírni! Sose küldjük ugyanazt a levelet mindenhová! Mivel egy jó motivációs levél, amellett, hogy tartalmazza az alapvető adatokat, információkat rólunk, akkor a legmegfelelőbb, ha magára a pályázott állásra is koncentrál. Fontos ilyenkor ismertetni leendő munkaadónkkal a pozíció iránti érdeklődésünket, elszántságunkat, tudásunkat és személyes előnyeinket, erősségeinket kihangsúlyozva. Igyekezzünk "meggyőzni", hogy mi vagyunk a legalkalmasabbak a feladatra! ;)
Megvannak az alap információk. Mégsem sikerült tökéletesen megírni a motivációs levelet? Valami hiányzik? Mi megírjuk Ön helyett!
További információkért és segítségért várjuk szíves jelentkezésüket!
Megosztás a facebookon
Amit egy kommunikációs tréningről tudni kell
Van, aki alapból rendelkezik a megfelelő kommunikációs képességgel. Ezáltal könnyedén és gyorsan érvényesíteni tudja álláspontját, eléri céljait. És van, akinek ez sajnos nem igazán megy, nem tudja határozottan, érvekkel, higgadtan kifejezni gondolatait. Így nem minden esetben sikerül elérni céljait sem! De ezzel természetesen nincs is gond! Hiszen nem születtünk mindannyian egyformáknak! ;)
Van, aki önmagától sikeres a kommunikációban, van rá érzéke és van, akinek mindezeket tanulnia szükséges. De ekkor se csüggedjünk, hiszen megfelelő tréningekkel, gyakorlatokkal és tanulni akarással mi is lehetünk sikeresek!
Biztosan volt már rá példa, hogy nem tudtuk, mi is az oka, ha olykor mégsem sikerül valamit megbeszélnünk valakivel, esetleg nem jeleznek vissza egy állásinterjú után, vagy egy leendő ügyfél meggondolja magát a megbeszélés után. Lehet, hogy épp csak a megfelelő kommunikáción múlt volna némelyik? Igen! Lehet, hogy csak azt érezték, nem vagyunk eléggé elszántak, határozottak, nem jutott eszünkbe érvelni, megvédeni álláspontunkat, céljainkat!
Egy-egy ilyen tréning alig vesz igénybe néhány órát/napot mégis rengeteget segíthet, hogy ezeket a későbbiekben elkerüljük! De miért is lesz személyiségünk gazdagabb és mivel is a tréningek után? Nézzük csak:
- Nagyobb önbizalom
- Álláspontunk sikeresebb megvédése
- Eredményes érvelés
- Határozottabb helyzetkezelés
- Megfelelő konfliktus kezelés
- Nagyobb empátia mások iránt
- Javuló kapcsolatok
- Mélyebb önismeret
Bizony...és mindez még csupán a kezdet! Csupán megtanultunk kommunikálni. És ezáltal majd amikor sikeresebbek, elismertebbek leszünk a magánéletben, illetve munkahelyünkön is, mindjárt rájövünk, hol is rontottuk el mindeddig. Miért is nem jutott eszünkbe hamarabb megtanulni és használni ezt a tudást?
Ha felkeltettük az Ön érdeklődését és szeretne többet tudni a tréningekről, gyakorlatokról, esetleg munkavállalóit is szeretné tovább képezni és lennének még kérdései, bátran lépjen velünk kapcsolatba!
Megosztás a facebookonMa találtuk ezt a lenyűgöző kis történetet és úgy döntöttünk, megosszuk mi is. Íme egy szokatlanul inspiráló trükk!
Nina Mufleh szeretett volna bejutni egy állásinterjúra az AirBnB céghez, mint ahogy hozzá hasonló tehetséges ezrek.Többször és többféle képpen próbálkozott, és már kezdték mások lebeszélni róla, hogy ugyan már, hagyja, mindent megpróbált. De nem. Nem próbált meg mindent.
Ezt még nem.
Már mutatjuk is, mivel:
Általában hogy állnak neki jelentkezi az emberek egy állásra? Hagyományos önéletrajzot készítenek, amit már szerencsére sokan különlegessé tesznek. Az ügyesebbek már előre összeszednek néhány infót is a cégről és beleépítik a CV-jükbe, hogy a saját érdemeikkel együtt kidomborítva megmutassák, miként illeszkednének bele a cégkultúrába. Netán egy videós jelentkezést még páran megkockáztatnak, de ennél tovább általában nem szoktak menni.
Pedig miért ne? Miért ne tetszelegjünk már előre egy szakértői szerepben és úgy mutassuk meg az értékeinket. Ne (csak) magunkat fényezzük, hanem proaktívan kezdjük is el a munkát.
Pont ugyanez van akkor is, ha magunkat szeretnénk értékesíteni. Mutassuk azt, hogy velünk mennyivel jobb lesz a cégnek, mi hogyan tudunk bekapcsolódni a gépezetbe, általunk hogyan lesz sikeresebb a munkamenet, milyen értéket teremtünk.
Nos, akkor lényeg…
Nina San Franciscoba költözött, ahol a cég központja van és beleölt jó pár munkaórát a felkészülésbe: kutatott, elemzett, adatokat nyert ki, következtetéseket vont le és stratégiát állított. Méghozzá a potenciális álomcég jövőbeli marketing stratégiáját, amellyel bemutatta, hogyan törhet be a vágyott Közel-Keleti piacokra az Airbnb. Szuperül összerakta, profi statisztikával alátámasztotta, és mindezt egy klassz vizuális köntösben öltöztette, valamint mindezt egy weboldalba szerkesztette.
Íme néhány kép a jelentkezési anyagából:
Erre két nagykutya manager (CEO és a CMO) is felkapta a fejét a Airbnb-nél, és azonnal behívták egy személyes interjúra. De ennél sokkal több dolgot eredményezett ez a kampánya…mert körített a dolog köré egy felfuttató kampányt.
Tudod mit ért el ezzel a szakmai anyagával? No ezt figyeld!
Bizonyítsd be Te is előre, hogy az a bizonyos pozíció neked való és máris elfoglaltad benne a helyed!
Forrás: http://365letszikra.hu
Megosztás a facebookon
Az etikett, mint titkos csodafegyver?
...avagy...
Hogy légy Eliza Doolittle?
Mint már egy előző bejegyzésben is említettük és még szerintünk, párszor meg fog történni, nagy filmrajongók vagyunk. Egyik a sok kedvenc közül Cukor 1964-es filmje a My Fair Lady. Persze most biztosan azt kérdezitek, mi köze van ennek a címben vázolt témához, vagy egyáltalán az oldal lényegéhez. Mindjárt fény derül erre is, ígérjük. Ám előtte a film rövid leírása:
London, valamikor a XX. század legelején. Eliza Doolittle egy szegény, elhanyagolt, rossz modorú és rémes kiejtéssel beszélő virágáruslány, az egyik színház bejárata előtt árulja virágait. Egy este, az előadás után távozó nézők egyike, Henry Higgins nyelvészprofesszor a rémes kiejtés miatt kisebb szóváltásba kerül Elizával, akit szintén a színházból kijövő, talpig úriember Pickering ezredes véd meg Higgins csipkelődő megjegyzéseitől. Higgins, fogadásból vállalkozik rá, hogy az elképesztően csúnya kiejtéssel beszélő, alsóbb néposztályokhoz tartozó, műveletlen Elizából hat hónap alatt tökéletes angolsággal beszélő hölgyet farag, aki ezek után bármilyen úri társaságban megállja a helyét…. Elkezdődik az etikett és nyelvészeti képzés.
A film csattanója, hogy valóban sikerül elérni a kitűzött célt. Gondoljatok csak bele, mennyit jelentett akkoriban a viselkedéskultúra. Elárulunk egy nagy titkot: Ti, kik számtalan munkameghallgatásokra jártok, ezek után hihetetlen titkos fegyverrel fogtok rendelkezni, ha megfogadjátok tanácsainkat!
Ha hiszitek, ha nem, a viselkedéskultúrának, azaz az etikettnek ma is nagy a jelentősége, csak ezt kevesen tudatosítják. Gondoljatok csak bele, hogy az emberek több mint 70 százaléka nem tudja, ki ad először kezet, ki kit köszönt először, a hölgyek a partner jobb vagy bal felén mennek, vagy egy igazán banális, a hölgy mely szituációban lép be először a helyiségbe és melyikben nem. Itt kiemelném azt a tévhitet, hogy az étteremben, mindig a férfinak kell először bemenni egy babona miatt, mely a cowboy korszakból ered.
Képzeljük csak el, mennyivel megnő az önbizalmunk, ha minden hasonló helyzetet tökéletesen, odafigyelően tudunk kezelni. A munkameghallgatásokon nagyobb szimpátiát váltunk ki már az első benyomásnál, ha mindjárt jól indítjuk az üdvözlési „mizériát”.
Nem kell félni, ez mind tanulható, elsajátítható, akár az általunk felkínált kurzusaink egyikén! :)
Megosztás a facebookon
Gesztusaink rejtett üzenetei, avagy a tudatalattink üzenetei?
Sokan bele sem gondolnak abba, hogy egy egyszerűnek tűnő beszélgetés mennyi információt rejthet. Vagy teszem azt a munkameghallgatásokon. Ha tudnánk, hogy nem kimondottan az eredményeinkre kíváncsiak.
Képzeljük el azt, hogy a kommunikációnk, csak 7 százaléka verbális, tehát a gondolatainkat, amelyeket átadunk, csak 7 százalékban fejezzük ki a beszédünkkel. A további 93 százalék két fő összetevőből áll, a vokális jeleinkből, amely 38 százalék (hanglejtés, hangszín), a maradék 55 százalék pedig nem más, mint a testbeszédünk, a nonverbális kommunikációnk (arcmozgásunk, kéztartásunk, testtartásunk, stb.).
Az emberek többsége bele sem gondol, hogy a tudatalattija hány, szándékán kívüli jelet küld a másik fél számára. Nagy filmrajongó lévén rengeteg filmet láttunk már. Gondoljunk csak bele Jim Carrey filmjeibe. Ha egy másik főszereplő kapta volna ugyanazt a szerepet, az adott film vajon ugyanolyan sikert aratott volna? Pl. az Ace Ventura, az állati nyomozó is? Ez esetben nyilvánvaló, hogy nem elég a beszéd, egy szöveg, amit megtanulunk, hiszen a „szósz”, ami körbe veszi mindezt szintén nagyon fontos.
Képzeljünk magunk elé egy állásinterjút: Megírtuk (lehet segítséggel, de az sose jelent hibát) a legszuperebb önéletrajzot, melyre visszajelentkeztek és behívtak bennünket állásinterjúra. A net csodálatos találmány, a facebookot is imádom, mindenki olyan imázst kelt, amilyet csak szeretne. Viszont térjünk vissza a netre. Találtunk egy csomó segítséget, hogy mi történhet egy állásinterjún, mit kérdezhetnek, nekünk mit illik és mit nem kérdezni. Ennek fényében megnövekedett önbizalommal készülünk a nagy napra, amikor is ha felteszik a nagy kérdést (elfogadjuk-e az állást), IGEN-t mondhassunk. Persze mindig akadnak olyan kérdések, amelyek nem kiszámíthatóak, ugyanis nem csak a munka keresők, hanem a munkáltatók is barangolnak a neten és valljuk be, akinek már van tapasztalata, tudja hogy próbálnak egyre kiszámíthatatlanabbak lenni.
Elérkezünk a nagy naphoz, de egy valamiről megfeledkezünk... testbeszédünkről! Hiába tanultunk meg önéletrajzot írni, hiába tanultunk meg tökéletes szövegeket, a tudatalatti gesztusaink, mimikánk elárul. Elég egy elvétett mozdulat és sajnos elronthatunk bármit, amit már felépítettünk. Sajnos, ez a későbbiekben egész életünket végigkísérheti, ha pl. olyan munkahelyet választunk, ahol naponta több emberrel kell kommunikálnunk, nem árt, ha megpróbálunk odafigyelni ezekre a jelekre.
De ne ijedjen meg senki, mivel ez könnyen tanulható, minden elsajátítható, akár a „Képezd magad okosan és gyorsan” kurzusai egyikén is!
Megosztás a facebookonÁllásinterjúra készül? Segítünk!
Miután elküldtük, illetve személyesen beadtuk jelentkezésünket a kiválasztott állásra, szerencsés esetben ezután sikerült felkeltenünk leendő munkáltatónk érdeklődését, így állásinterjúra lehetünk hivatalosak. Ilyenkor legtöbb esetben az ember nem igazán tudja, mi vár majd rá, feszült és izgul.
Néhány dologra még azért ilyenkor is tanácsos odafigyelni:
- Mindig, minden jellegű állásinterjúra érkezéskor figyeljünk oda a megjelenésünkre! Egy rendezett, visszafogott, komoly benyomást keltő külső mindig megnyerő tud lenni.
- Abban az esetben, ha a tisztelt leendő munkaadónk, interjúztatónk megváratna minket, még ekkor is érdemes arra figyelni, mivel ütjük el az időnket várakozáskor. Tanácsos telefonunkat még érkezéskor lenémítani/kikapcsolni. Ne ezzel zavarjuk meg mások munkáját. Illendőbb és tisztelet sugárzóbb, ha állva várakozunk. Könyvek, újságok helyett pedig igyekezzünk inkább a kihelyezett céges szóróanyagokat elolvasni, ez akár téma is lehet az interjú során és nagyobb esélyekkel indulunk, ha van némi belelátásunk a cég munkájába.
- Ne akarjunk a tények ellenére "képzettebbnek" tűnni, legyünk inkább őszinték. Hiszen később, vagy akár a következő kérdésnél már kiderülhet az igazság, ami azért eléggé kellemetlen tud lenni és a munkáltatónknak sem leszünk szimpatikusabbak. Ha a nyelvekről van szó, de már folyamatban van a tanulás, inkább mondjuk ezt. Tudassuk, hogy ugyan még nem tartunk az elvárt szinten a tanulásban, de már elkezdtük. Pláne, ha az eddigi munkánk során erre nem igazán volt szükség.
- És végül, de szinte a legfontosabb! Érkezzünk időben! Mivel már az interjú egésze alatt is azon fogunk igyekezni, hogy a lehető legjobb benyomást keltsünk és mi legyünk a legalkalmasabbak a kiszemelt munkára, nem lenne túl kellemes, ha épp emiatt buknánk el, ugye?
Mindezek mellett persze akad még számos kis hasznos trükk, gyakorlati segítség és jó tanács. Igyekeztünk a legalapvetőbb tanácsokat leírni. Hiszen az ilyen felkészítések akár órákba is telhetnek az ezzel foglalkozó tanfolyamokon.
Megosztás a facebookon