Érzelmi alapon vásárolunk?

Érzelmi alapon vásárolunk? Igen!  

 

Amikor elindulunk vásárolni, nagyjából már van némi fogalmunk, mit is szeretnénk megvenni. Azt viszont még ilyenkor nem sejtjük, hogy a kiválasztott terméket bizony érzelmi alapon válasszuk ki és tesszük a kosárba. Bizony!

Nem a termék árát, praktikusságát vesszük elsőként figyelembe, hanem az adott termék iránti érzéseinket. Meglepő, ugye? De gondoljunk csak bele, mit is érzünk vásárláskor. Mit érzünk a rengeteg márkájú, színű, mintájú, anyagú, ízű termék megtekintésekor? Melyiket válasszuk? Melyiken akad meg elsőként a szemünk? 

Egy tökéletes marketing, egy profin elkészített reklám és persze az egyedi megjelenés már elég a sikerhez. Legyen szó valós termékről, cégről, szervezetről, vállalkozásról egyaránt. 

Hiszen már napjainkban egy vevő figyelmét nem csupán a belső tulajdonságok fogják érdekelni, hanem az, amit első ránézésre meglát, megérez akár már a reklám során (persze ha ügyesek vagyunk és szeretnénk minél hamarabb a konkurencia termékeinek vásárlását megelőzni). Meglátja a kedvenc színt, mintát, ízt, stb. és már érzelmi alapon ki is sikerült választani, mit is tegyen a kosárba. A meglévő kütyükkel, termékekkel, szolgáltatásokkal nem csupán a saját komfortérzetünket szeretnénk kellemesebbé tenni, hanem a személyiségünk egyedibbé tétele is célunk ilyenkor. Hiszen nem csak a kényelem miatt választunk ruhákat, cipőket, telefont... de élelmiszer vásárláskor sem az első márkát, ami a kezünkbe akad visszük haza, vagy akár sokféle szolgáltatások, cégek, vállalkozásokkor is sokszor a reklám alapján kezdünk érdeklődni a további információkért. 

Igen! A marketing ma már az egyik leghasznosabb eleme a termékeladásnak. Hiszen épp ezáltal jut el minél hamarabb, minél meggyőzőbb formában a tudatalattinkba a reklám során az az érzelem, hogy számunkra kizárólag csak az adott termék megvásárolása okoz igazi örömet. Ezt leglátványosabban egyébként nem is a felnőtteknél, hanem a gyermekeknél tapasztalhatjuk. Aki már tapasztalt a témában, az most egyetértően bólogat és mosolyog.

 

Tehát ezért is fontos elsősorban a remek marketing a sikeres vállalkozáshoz!

 

Ajánló
Kommentek
  1. Én